Har du nogensinde haft tanker som disse? 

  1. “Jeg vil gerne i form, men det er mega svært at finde tid og overskud til at træne, efter jeg har fået børn.”
  2. “Jeg er så ked af den måde min krop ser ud/føles/fungerer på, efter jeg har født.”
  3. “Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få mine mavemuskler og bækkenbund tilbage i topform.”

Nikker du ‘ja‘ til et eller flere af disse udsagn? Så er du kommet til det helt rette sted.

Velkommen!

Hej! Jeg hedder Thora Bjørn og det er mig, der står bag Superfit Mor. Jeg er utrolig glad for og stolt over at kunne byde dig indenfor i Superfit Mor’s univers.

Superfit Mor’s historie

Superfit Mor startede i 2013, hvor jeg lagde ud med både online træning med Online Bootcamp og TrilleToning på mp3 samt live hold med udendørs TrilleToning-hold.

Allerede i januar 2014 kom Flad Mave Online til, som over 10.000 kvinder indtil videre har trænet med hjemme på stuegulvet!

I januar 2020 udkom Flad Mave Online 2.0, der er en massiv opgradering og udvidelse af det oprindelige maveprogram.

I 2015, da jeg var gravid med lillebror Kristoffer, lancerede jeg Superfit Gravid og i 2017 kom det omfattende program, Superfit Bækkenbund til.

Derudover har jeg afholdt utallige workshops, kurser og mødregruppebesøg rundt omkring i landet hovedsageligt med fokus på delte mavemuskler samt 1:1 sessioner i træningklinikken i Karlslunde.

Kort om Thora, din online træner

  • Personlig træner med speciale i mavemuskler før og efter fødslen – specifikt delte mavemuskler (rectus diastase).
  • Specialist i korrigerende træning for gravide og korrigerende efterfødselstræning.
  • Holdunderviser bl.a. i pilates, puls-styrke, yoga, Tai Chi og mave-ryghold.
Lad dig inspirere: Se andre mødres resultater med Superfit Mor

Igennem snart 25 år har jeg som træner hjulpet utallige kvinder både i Danmark og i udlandet med at komme i form. Jeg har fungeret både som personlig træner og holdinstruktør, men er nu primært online træner.

Jeg arbejder meget med funktionel træning med afsæt i biomekanikken, fordi jeg mener, at det er den naturligste måde at bruge kroppen på og giver de bedste resultater.

Funktionel, korrigerende træning er i mange tilfælde afhjælpe og forebygge ubalancer i bevægeapparatets muskler og led.

Superfit Mor – uddannelse og erfaring

Jeg er oprindeligt cand.mag., hvilket præger al materialet i Superfit Mor på den måde, at jeg til stadighed forsker i mine emner, forholder mig kildekritisk og går til stoffet med videnskabelig grundighed.

Jeg har også studeret Idræt og Sundhed på Syddansk universitet, hvor jeg tog eksamen i bl.a. anatomi, fysiologi, biomekanik og idrætspsykologi.

Før jeg startede Superfit Mor, var jeg i magasinbranchen som journalist og redaktør i 7 år.

Superfit Mor – helt privat

Jeg er mor til to skønne rollinger: Kamille (født 2010) og Kristoffer (født 2014).

Da jeg blev mor for første gang, fandt jeg ud af, hvor svært det kan være at forene en aktiv livsstil med en lille baby.

Jeg måtte finde en ny, smartere tilgang til træning, der tog hensyn til både min baby og min krop, der var hårdt mærket efter graviditet og fødsel.

Omfattende research, videreuddannelse, en masse træningstimer med gravide og nybagte mødre og mine egne personlige erfaringer er nu blevet til de forskellige træningskoncepter i Superfit Mor.

Min mission med Superfit Mor er at gøre en positiv forskel for dig, så du bliver en sund, stærk og glad mor.

Læs også: Nyttig viden om delte mavemuskler