20 ting du skal vide om appelsinhud

GRATIS GAVER : Få mine
4 bedste maveøvelser til efter fødslen + 5 dages Mini-Kursus

Ja tak, send dem straks

  • 20 ting du skal vide om appelsinhud

    Skrevet d. 17 april, 2020 af i kategorien Skønhed, Sund kost, Vægttab, Velvære

    1. Appelsinhud er mere almindeligt hos kvinder end hos mænd pga. fordelingen af fedt-, muskel- og bindevæv. Ca. 80-90 % af alle kvinder har appelsinhud.

    2. Hvorfor ligner appelsinhud hytteost? Appelsinhud skyldes de fibrøse bindevævsstrenge, der binder huden til den underliggende muskel med fedtvævet liggende midt i mellem. Når fedtceller presser ud mod huden og de lange, solide bindevævsstrenge trækker nedad – væk fra huden – så opstår det bulede look på hudens overflade.

    3. Appelsinhud ses oftest på lår og bagdel, men kan også opstå på bryster, nedre mave og overarme.

    4. De hormonelle forandringer vi gennemgår, når vi får børn, kan give appelsinhud.Appelsinhud på kvindes bagdel

    5. Graden af appelsinhud varierer. Fra fine, små ujævnheder til massive bølger, der ligner skrællen på en appelsin.

    6. Hos nogle kvinder kan bulerne kun ses, hvis man presser huden sammen eller de sidder ned. Hos andre er den tydelig hele tiden med dybe furer og buler.

    7. Det er en myte, at slanke kvinder ikke har appelsinhud.

    8. Har man tynd hud, ses appelsinhuden tydeligere.

    9. Veltrænede muskler under appelsinhuden får appelsinhuden til at se glattere ud. Tilføj derfor masser af squats, lunges og andre øvelser for baller og lår til dine træningspas.

    10. Motion er mere effektivt mod appelsinhud end at gnide anti-cellulites creme på bulerne. Det er fordi, den bedste måde at skrumpe appelsinhudens buler er ved at mindske ens generelle fedtprocent.

    11. Dehydrering gør appelsinhud tydeligere. Sørg for at drikke meget vand og skær ned på kaffe og andre koffeinholdige drikkevarer, der er vanddrivende (og dermed kan risikere at dehydrere dig, hvis du ikke får nok ”rent” vand ved siden af).

    12. Det er en myte, at solbrun hud skjuler appelsinhud bedre. Selvom en solgylden kulør måske gør appelsinhuden sværere at få øje på, vil bulerne sandsynligvis se endnu værre ud, når farven forsvinder. Det er fordi solens UV-stråler har beskadiget huden og gjort den tyndere og mere ujævn. Derfor er det smart altid at have solcreme på bagperronen, hvis man vil undgå at appelsinhuden forværres i solen.

    13. Ved yo-yo slankekure, hvor vægten hurtigt reduceres, men også hurtigt kommer på igen, er der ekstra risiko for at appelsinhud kan opstå.

    14. Sund mad med mange grøntsager vil ikke viske appelsinhuden ud, men er med til at holde en sund vægt, hvilket gør appelsinhuden mindre synlig.

    15. Sluk cigaretten! Rygning hæmmer blodtilførslen til huden, gør huden tyndere, så appelsinhud bliver mere synlig.

    16. Selvom diverse cellulites-cremer til hjemmebrug og body wraps måske føles skønt, er der endnu ikke noget videnskabeligt bevis for, at noget af det virker.

    17. Visse behandlinger mod appelsinhud med laser, massage eller radiobølger vil muligvis kunne reducere appelsinhud – dog ikke på lang sigt. Men det er frem med den store pengepung, for behandlingerne skal fortsætte med jævne mellemrum, hvis man vil beholde det glatte look på denne måde.

    18. Tag det med ro – Stress kan muligvis være årsag til appelsinhud.

    19. Som med så mange ting, spiller genetik også en stor rolle, om hvorvidt man får appelsinhud eller ej.

    20. Siden der ikke findes en skudsikker måde at komme al appelsinhuden helt til livs, er den bedste måde at håndtere bulerne måske at øve sig i at sige “PYT”.

    Løft din booty og mindsk appelsinhud

    Hemmeligheden bag en bedre bagdel består af 4 komponenter:

    1. Form alle ballemusklens tre lag, dvs. gluteus maximusgluteus medius og gluteus minimus. Variér træningen, så disse muskler rammes optimal med stående, liggende og siddende balleøvelser.
    2. Reducer fedtlaget ovenpå ballemusklerne ved effektiv intervaltræning, der fyrer op for forbrændingen (også efter-forbrændingen) og sparer tid.
    3. Arbejd på en pænere kropsholdning. Dette har betydning for  meget i din krop, men også for hvordan bagdelen tager sig ud.
    4. Drik mindst 1,5 liter (rent) vand dagligt – gerne mere. Du undgår, at huden bliver dehydreret (og appelsinhuden mindre synlig) og det bliver nemmere at tabe dig, fordi du sørger for, at dine sultsignaler i virkeligheden ikke bare er tørstsignaler, som din hjerne misforstår. Det sker nemlig hele tiden, fordi mange af os er dårlige til at lytte efter kroppens signaler!
    Disse 4 komponenter (og meget mere!) er med i Superfit Mor’s Online Bootcamp.
    Bootcamp-deltagernes resultater er for vilde – og ikke kun i forhold til badevægten, men også deres forhold til mor-kroppen bliver transformeret!

    Se deltagernes resultater FØR/EFTER

    Se også: Stort galleri med kejsersnit-ar – og lidt af historien bag arret

Det er ikke muligt at kommentere denne artikel.